مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام 550


مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام 550

550 در اصل همان چری E5 است. این سدان کامپکت که در سال 2013 در چین عرضه شد.

 

q7_ldp2.jpg

 

 بر پایه چری A5 یا ام وی ام 530 ساخته شده است، این خودرو با نام ام وی ام 550 در کشورمان رونمایی شد و هم اکنون در نسخه های اتوماتیک و دستی عرضه می شود.فروش اینترنتی  لوازم یدکی ام وی ام در بازار تهران این روزها براحتی در دسترس است می توانید آن را با یک تماس درهر کجای تهران و شهرستان های دیگر تحویل بگیرید.

طراحی ظاهری و کابین

طراحی MVM 550 را می توان به دو بخش مجزا تقسیم کرد. هماهنگی خاصی بین قسمت های جلو و عقب خودرو وجود ندارد و ناهماهنگی هایی وجود دارد. جلوی خودرو به لطف خطوط صاف کاپوت، جلوپنجره کرومی بزرگ، چراغ های بزرگ جلو و گلگیرهای پف کرده، عضلانی است. قسمتی از جلوپنجره کرومی روی کاپوت قرار گرفته است که این قسمت را نسبت به سایر قسمت ها چشمگیرتر کرده است. سپر جلو طراحی ساده ای دارد که کاملا با چراغ های جلو و شیشه جلو مطابقت دارد و گلگیرهای جلو در دو طرف ورودی هوای بزرگ زیر سپر قرار گرفته اند. طراحی قسمت جلو باعث می شود خودرو بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد و با توجه به قیمت خودرو، کاملا راضی کننده به نظر می رسد.

 

 

 

علاوه بر نمای جانبی بسیار ساده خودرو که خود را با رینگ های 15 اینچی مزین می کند، با نگاهی گذرا به عقب خودرو، پایان ایده های طراح خودرو آشکار خواهد شد. البته نباید از یک خودروی اقتصادی در این کلاس انتظار بیشتری داشت. با این حال، طراحی نمای عقب می توانست بهتر باشد. چراغ های عقب و سپر عقب طراحی زمخت و ناشیانه ای دارند و جلوه های خاصی در آن دیده نمی شود. طراحی این بخش به تنهایی ممکن است ضعیف و قابل قبول به نظر برسد. اما عدم ارتباط بین نمای جلو و عقب، حس کسل کننده ای را به بیننده القا می کند. طراحی داخلی کابین نسبت به نمای بیرونی بسیار بهتر و به روزتر است. داشبورد با تریم معمولی مشکی و کرم، مرتب و زیبا است. دستگاه ها در جای مناسب قرار گرفته اند و از ارگونومی خوبی برخوردار هستند. میزان پلاستیک استفاده شده در کابین بیش از حد نیست و به طرز هوشمندانه ای از دید سرنشینان پنهان می شود. طراحی زیبای داخلی روزنه هایی از امید را در دل خریداران احتمالی این خودرو جوانه می زند.

مشخصات فنی ام‌وی‌ام 550

ام وی ام 550 از یک موتور 2 لیتری چهار سوپاپ خطی بهره می برد که 139 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 182 نیوتن متر گشتاور در 4300 دور در دقیقه تولید می کند. وزن این سدان خانوادگی 1360 کیلوگرم است که با توجه به قدرت پیشرانه و وزن مناسب خودرو، شتاب گیری به خوبی انجام شده و قابل قبول است. البته گیربکس اتوماتیک CVT نیز در این زمینه بی تاثیر نیست; زیرا وزن نسخه اتوماتیک 50 کیلوگرم کمتر از نسخه دستی است. در کل شتاب خودرو راضی کننده و قابل قبول است. اما از قسمت فنی این خودرو نباید انتظار زیادی داشت.

این مدل از برند ام وی ام از مقاوم ترین مدل های برند ام وی ام می باشد که لوازم یدکی ام وی ام 550 به این راحتی خراب نمی شود اگر جنس متفرقه استفاده نکنید فروشگاه دیجی کار میتواند بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را تضمین دهد پس خیالی آسوده می توانید بصورت حضوری یا تلفنی کالای مورد نظرتون را تهیه کنید.

امکانات رفاهی

تجهیزات عرضه شده در ام وی ام 550 با توجه به بازه قیمتی مناسب و قابل قبولی است و می توان به این نکته اشاره کرد که بیشتر امکانات رفاهی این خودرو کم و بیش در تمامی رقبای آن وجود دارد و از این نظر خودرویی چشمگیر است. ویژگی های ام وی ام 550 شامل شیشه برقی، صفحه نمایش لمسی، سیستم صوتی 4 بلندگو با ورودی USB، کنترل کننده صدای فرمان، نمایشگر اطلاعات خودرو و سانروف برقی است که هر دو در تریم های اتوماتیک و دستی موجود هستند. با توجه به طراحی قسمت عقب خودرو و عدم دید کافی در این قسمت، دوربین دنده عقب برای این خودرو ضروری است و خوشبختانه شاهد ارائه آن و همچنین سنسور پارک در عقب خودرو هستیم. . سیستم چند رسانه ای این خودرو به صفحه نمایش 7 اینچی، بلوتوث، سیستم ناوبری و کارت خوان مجهز شده است. علاوه بر این، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و اشتراک گذاری محتوای گوشی های موبایل، تبلت و .... روی صفحه نمایش خودرو از طریق رابط کاربری Mobile Mirro Link امکان پذیر است. یکی از ویژگی هایی که در آن وجود ندارد سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که در اکثر رقبای این خودرو حتی خودروهایی در رده قیمتی زیر MVM 550 نیز وجود دارد.

ایمنی

همچنین شاهد ضعف خودروسازان چینی در حوزه مهم ایمنی هستیم. تنها دو ایربگ SRS برای راننده و سرنشین جلو وجود دارد. ترمزهای UVM 550 در تمام چرخ ها از نوع دیسکی بوده و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و توزیع برق الکترونیکی EBD می باشد. امروزه داشتن چنین مشخصاتی در بخش ایمنی برای هر خودرویی الزامی است و نیازی به تبریک به شرکتی برای استفاده از چنین تجهیزاتی نیست. نبود حداقل 4 ایربگ و سیستم هایی مانند کنترل کشش TCS و سیستم کنترل پایداری ESP قانع کننده نیست و قطعا در انتخاب خودرو باید به این سیستم ها توجه کنیم که نقش مهمی در حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان دارند. . . ضمناً تست ایمنی این خودرو در سازمان های تست تصادف وجود ندارد.

این روز ها دیگر دغدغه ای برای تهیه لوازم یدکی ام وی ام 550 وجود ندارد و فقط با یک تماس میتوانید تمامی لوازم مورد نظر خود را براحتی تهیه کنید یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موجود برای خرید لوازم یدکی خودرو های چینی دیجی کار می باشد که می توانید یکساعته در سراسر تهران کالای مورد نظر خودتان را تهیه کنید.

منبع: خبر روز

Digital Zoom و نسبت سینگال به نویز دوربین مداربسته


Digital Zoom و نسبت سینگال به نویز دوربین مداربسته

 

 

به طور کلی زوم یا بزرگنمایی در تصویر را به دو دسته کلی تقسیم می کنند. زوم اپتیکال و زوم دیجیتال زوم دیجیتال به بزرگنمایی گفته می شود که از طریق کشیدن تصویر به صورت دیجیتال ایجاد می شود. برای درک عملکرد زوم دیجیتال یک عکس را در دست خود تصور کنید. حال فکر کنید شما عکس را به چشمان خود نزدیک و نزدیک تر می کنید. با نزدیک شدن عکس شما اجزای ان را بزرگتر خواهید دید اما تغییری در کیفیت عکس ایجاد نمی شود. در واقع تنها زمانی نزدیک کردن عکس به شما کمک می کند که عکس کیفیت خوبی داشته باشد.
به همین صورت در زوم دیجیتال هم تنها زمانی انجام این زوم به شما کمک می کند که تصویر شما کیفیت خوبی داشته باشد. در صورت کم بودن کیفیت تصویر با انجام زوم دیجیتال تنها تصویر شما بزرگتر خواهد شد.

تفاوت زوم اپتیاکال با زوم دیجیتال

در ساده ترین تعریف میتوان زوم اپتیکال را شکل واقعی و زوم دیجیتال را شکل مجازی از بزرگنمایی معرفی کرد. در زوم اپتیکال با انجام بزرگنمایی کیفیت و رزولوشن تصویر تقریبا بدون تغییر باقی می ماند. اما در زوم دیجیتال با کشیدن تصویر اجزای ان به صورت بزرگتری به نمایش در می ایند و در واقع شما هرقدر بیشتر بزرگنمایی داشته باشید رزولوشن تصویر شما کمتر خواهد شد.
با توجه به کاهش روزولشن تصویر، زوم دیجیتال تنها جنبه ای تبلیغاتی دارد و کاربردی به عنوان بزرگنمایی برای شما نخواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:

 

S/N یا نسبت سینگال به نویز دوربین مداربسته چیست؟

موارد متعددی پیش می آید که هنگام مشاهده تصاویر بر روی مانیتور، تصویر به نظرتان بسیار ناهموار و تا حدودی به هم  ریخته به نظر می رسد.

نویز چیست؟

دشمن قطعی وضوح تصویر در مانیتور وجود نویز است، که تا حدودی در تمامی سیگنال های ویدئویی وجود دارد. نویز همواره در تصاویر وجود دارد، به ویژه هنگامی که در یک محیط کم نور ضبط می شوند. نویز خود را به صورت نقاط برفکی یا گرانیتی بر روی کل تصویر نشان می دهد. موارد بسیاری باعث ایجاد نویز در تصاویر می شوند مواردی از قبیل طراحی ضعیف مدار الکترونیکی، گرما، تاثیرات خارجی، امواج حاصل از دستگاه های مایکروویو، نصب دوربین مداربسته در نزدیکی خطوط برق فشار قوی، کابل کشی نامناسب و یا کابل های با کیفیت پایین، و… . مشکل وجود نویز در تصاویر مربوط به دوربین های آنالوگ است.

وجود نویز علاوه بر اینکه یک عامل تعیین کننده در کیفیت تصویر است، یک بار اضافی نیز برای فرآیند رمزگذاری محسوب می شود. این امر به طور قابل توجهی حجم داده ها را برای انتقال و ذخیره سازی افزایش می دهد و موجب اتلاف پهنای باند و فضای ذخیره سازی می شود.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین دوربین های هایک ویژن

چرا هایک ویژن

 

نسبت S/N چیست؟

عامل مهم تعیین کننده تلورانس نویز، میزان نویز در سیگنال ویدئویی، یا همان نسبت سیگنال به نویز (S/N) است. به این دلیل میزان نویز را به صورت یک نسبت نشان می دهند که هر چه سیگنال قوی تر باشد به همان نسبت نویز سوار شده بر روی آن هم بیشتر خواهد بود. در این نسبت تا زمانی که قدرت سیگنال تصویر نسبت به نویز از مقداری معین بیشتر باشد، وضوح تصویر قابل قبول است.

برای داشتن وضوح کافی در تصویر نسبت سیگنال به نویز چقدر باید باشد؟

نسبت سیگنال به نویز در واحد دسی بل اندازه گیری می شود. هرچه این عدد بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتر است و نویز کمتری در آن وجود دارد. این نسبت در دوربین های مداربسته معمولی حدود 50 دسی بل است که تصویر مناسبی ارائه می دهد. البته در برخی از برندهای دوربین مدار بسته مانند هایک ویژن این عدد تا 60 دسی بل نیز هست.